Denne forhandleren kjører den ekstra mila for kundene sine
– Service som dette skal du lete lenge etterSissel Moltzau bor i Oslo, jobber i Asker og kjøper bil i Fredrikstad. Begrunnelsen ligger i det gode forholdet til selgerne hos RSA Bil Fredrikstad og den ekstra gode servicen de gir.
- Jeg har ikke opplevd å få samme service som hos RSA Bil noe annet sted. De gjør det på den gammeldagse måten og gir folk personlig og gjennomgående god oppfølging, forteller Sissel på telefon fra Oslo.
Det har blitt 15 år siden Sissel Moltzau jaktet på drømmebilen - en ny Fiat 500 med en gammeldags farge. Den fant hun i Fredrikstad, hos RSA Bil.
- Min limegrønne Fiat var starten på mitt forhold med RSA Bil Fredrikstad. De var så hyggelige, så personlige og så serviceminded at jeg aldri har vurdert å flytte kundeforholdet mitt noe annet sted.
- Det er nok vi som er uvanlige
Sissel har nettopp sendt avgårde en melding til Richard Reinhoff hos RSA Bil Fredrikstad og spurt om å få en lånebil når hennes skal på service i Fredrikstad senere i uka. Selvfølgelig, skrevet med syv utropstegn bak, er svaret hun får.
- Det er dette som gjør det så fantastisk. Richard bor i Asker, så han pleier å plukke opp bilen min når den skal på service i Fredrikstad og leverer den når den er klar, sier Sissel.
På spørsmål om dette er vanlig å gjøre for kundene sine, svarer Richard:
- Vi er opptatt av at kundene skal få et så bekymringsfritt forhold til bilholdet sitt som mulig, derfor tilbyr vi den servicen til noen når vi ser at det klaffer. Jeg tror nok ikke det er så vanlig, det er nok heller vi som er litt uvanlige, smiler Richard lurt.
Sissel har vært så fornøyd med RSA Bil Fredrikstad at hun har tipset venner andre steder i landet om denne forhandleren. Blant annet ordnet hun en kunde i Bergen, og da var det ikke annet å gjøre for Richard enn å sette seg i bilen.
– Ja, når slike henvendelser kommer må vi svare. Jeg kjørte bilen over fjellet til Bergen og tok flyet hjem igjen samme dag!
De gjør det på den gammeldagse måten og gir folk personlig og gjennomgående god oppfølging
Sissel Moltzau, kunde hos RSA Bil Fredrikstad
Problemløseren i hverdagen
RSA Bil gir deg trygt bilhold
RSA Bil ble etablert i 1936 og er en landsdekkende kjede med 11 forhandlere
Forhandler av Suzuki, Isuzu, Fiat, Alfa Romeo og Jeep
Stort utvalg bruktbiler
Autorisert merkeverksted, også for bobiler basert på Fiat-chassis
RSA BIL er medlem av Norsk Bilbransjeforbund (NBF), noe som gjør at vi sikrer deg en trygg handel ved bruktbilkjøp. Alle våre bruktbiler leveres med NBF original tilstandsrapport, og med garanti fra forhandler.
For daglig leder hos RSA Bil Fredrikstad, Hermod Johnsen, har bil vært en del av livet helt siden barndommen på grunn av en far som også jobber i bilbransjen. Nå er det 12 år siden han tok over RSA Bil Fredrikstad, og han kan fortelle at salget av Suzuki går så det suser i Fredrikstad.
- Vi har alltid solgt mye Suzuki her, men i dag har vi over dobbel så høy markedsandel som resten av landet, sier Hermod.
Hva kommer det av?
- Jeg tror det kommer av at vi gjør en god jobb. Vi er problemløsere i kundens hektiske hverdag og gjør mer enn å selge biler. En viktig del av vår jobb er å være frampå og følge opp kundene våre i etterkant. Blant annet sender vi ut bursdagskort, julekort og tilbyr ting som gratis hjulskift og temakvelder.
Fornøyde kunder snakker sammen
Fredrikstads mest solgte pick-up, arbeidshesten Isuzu, er en av biltypene teamet hos RSA Bil selger mye av. Lars-Erik Johansen har vært kunde i 16 år. Han er driftsteknikker og driver med service på pumpestasjoner og hytter, og han klarer seg ikke uten Isuzu.
- Isuzu er ideell for meg i jobben min. Jeg er avhengig av å komme meg fram og trekke tungt. Hos RSA Bil føler jeg meg veldig godt ivaretatt, forteller Lars-Erik og henvender seg til Svein Tore Nilsen som han har hatt som kunderådgiver i alle år.
Lars-Erik kjøper også privatbil av Svein Tore, og han er ikke redd for å snakke med andre om RSA.
- Du vet, fornøyde kunder snakker sammen. Jeg har snakka med flere om RSA, så faren min har akkurat kjøpt sin fjerde Suzuki nå.
Og er kunden fornøyd, da er Svein Tore også fornøyd.
- Det viktigste i min jobb er jo nettopp det å ha fornøyde kunder. Kunsten er ikke å selge bilen, men å ta vare på kunden i ettertid, avslutter Svein Tore.