Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Med gulvet i fokus

Annonse fra Fredrikstad Spesialprosjekt AS

Uansett om det skal legges nytt gulv i en industribygning, skole, sykehus, parkeringshus eller skip kan Fredrikstad Spesialprosjekt AS hjelpe deg. Når de er ferdige, er det ingen grunn til å trå varsomt på gulvet. Du har nemlig kvalitet under føttene!

Adresse
Løenveien 2, 1653 Sellebakk


Åpningstider
Mandag – fredag: 07:00 – 16:00

– Jeg startet Fredrikstad Spesialprosjekt AS i 2010 etter at bedriften jeg jobbet for ble alvorlig rammet av finanskrisen. Da var det på tide å begynne for meg selv, så jeg kjøpte opp alt fra kontoret i Fredrikstad og etablerte meg på Sellebakk, sier Tom Roger Hansen.

Firmaet jobber med alt, bokstavelig talt, fra gulv fra tak. De påtar seg oppdrag innen inspeksjon, overflatebehandling, betongrehabilitering, vanntetting og betongsaging.

Gulvarbeidet inkluderer Epoxy, Terrazzo, Poluretan, Acryl, gulvavretting, banebelegg, betongslipping/eksponert betong, flisarbeid og fugearbeid.

Når de skal opp på taket inkluderer arbeidet kunststoff membraner og smørbare membraner.

Spesialfeltet er legging av epoxy i alle formater.

Epoxy gulv er det perfekte gulvet for garasje og industrihaller. I private hjem kan Epoxy-belegg installeres på alle gulvarealer, og leveres i alle farger og design. 

Tom Roger Hansen etablerte Fredrikstad Spesialprosjekt AS i 2010, og har lang erfaring med å legge gulv.

Kunder fra hele landet

I dag er det fire ansatte i firmaet, som sørger for et solid og stødig underlag rundt om i Norge. Kundemassen består av kjente og store aktører som Meny, Color Line, Mills, Burger King, Toyota og Vinmonopolet.

Fredrikstad Spesialprosjekt AS har også en rekke samarbeidspartnere, som leier inn firmaet ved behov på store prosjekter.

– Vi har utført en rekke arbeid for store kunder, og det er gøy. Det innebærer også en rekke varierte oppgaver og gulvtyper, som tar oss rundt i hele Norge, sier Hansen. Han legger til at de alltid leverer et godt resultat, til rett pris.

Basert på dette ser firmaet også en kontinuerlig vekst i kundemassen. Uansett om jobben er liten eller stor, skal det installeres gulv, er Fredrikstad Spesialprosjekt AS den rette samarbeidspartneren.

For de erfarne gulvleggerne består oppdragene i alt fra ferskvareavdelinger i butikker, til gulv på skip, skoleganger og utstillingslokaler i bilforretninger.

I de åtte årene firmaet har vært i aksjon, har de opparbeidet seg et solid navn. Tilbakemeldinger fra kundene er at det er fokus på å overholde avtaler og at de er dyktige og pålitelige.

– Vi jobber stort sett mandag til mandag, og vi har aldri fast arbeidstid. Her jobber vi etter kundens ønske. Mange av bedriftene har produksjon døgnet rundt, og når vi skal legge gulv, innebærer det en pause i produksjonen. Så vi jobber raskt og effektivt, forteller den drevne gulvleggeren.

Der det skal installeres gulv - lite eller stort - er vi den rette samarbeidspartner.

Fredrikstad Spesialprosjekt AS

Det er hektiske arbeidsdager – og netter, for Hansen. Den ene dagen jobbes det med gulvavretting, den neste oppmerking av p-plasser i en garasje og den tredje er det installasjon av slitesterke polyuretan gulv i et industribygg.

– Vi har også en rekke faste innleide som vi bruker. Dette gir oss mulighet til å kaste oss rundt om kunden ringer oss for et hasteoppdrag, sier Hansen.

Det er ikke bare kundemassen og antall oppdrag som øker. Det gjelder også omsetning, som i fjor var på 10 millioner. Hansen har lagt et solid grunnlag for firmaet, som leverer kvalitet under føttene.

Nå håper Fredrikstad Spesialprosjekt AS at ditt gulv er deres neste prosjekt. 

Fra prosjektet til Mills fabrikker.

Dette gjør vi:

• Overflatebehandling • Betongrehabilitering • Vanntetting • Karbonforsterking • Betongsaging

Gulvarbeider
• Terrazzogulv • Epoxygulv • Poluretangulv • Acrylgulv • Støpearbeider/Gulvstøp • Gulvavretting • Banebelegg • Flisarbeider • Betongsliping/eksponert betong • Fugearbeider

Takarbeider
• Kunststoffmembraner • Smørbare membraner 

Fredrikstad Spesialprosjekt AS

• Fredrikstad Spesialprosjekt AS ble stiftet i 2010 av Tom Roger Hansen.
• Vi utfører oppdrag over hele landet.
• Vårt spesialfelt er legging av epoxy i alle format.
• Siden den gang har vi utført betongrehabilitering, vanntetting, alle typer gulvarbeider og overflatebehandling til industri, næringsbygg, offentlige bygg, butikker, kjøpesentre og skip.

Redaksjonen i Fredriksstad Blad har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet