Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Med blikk for detaljer

Annonse fra Borg-Bygg AS

Borg-Bygg AS er opptatt av hvordan ting ser ut. Du får aldri en ny sjanse til å gjøre et godt førsteinntrykk, og fasaden er bygget ansikt ut ad. Bedriften skreddersyr løsninger som passer hvert enkelt bygg. De har en lang og stolt tradisjon av å levere kvalitet.

Adresse
Tomteveien 47, 1618 Fredrikstad


Åpningstider
Mandag – fredag: 07:00 – 15:00

Bedriften ble etablert i 2002 på Lisleby og har rettet seg mot næringslivet. De har blikket rettet mot fasader, tak, blikkenslager og stålbygg, hvor løsningene skreddersys etter kundens ønske. Borg-Bygg er stolte over tradisjonen med å levere kvalitet. Men de er også meget stolte av sine ansatte!

– Våre montører er fantastiske. Vi får så mange gode og positive tilbakemeldinger fra kundene. Uten dem hadde vi ikke vært noen ting, smiler Kent-Arild Martinsen, daglig leder.

Blant de ansatte finner du både fasademontører, blikkenslagere, snekkere, lærlinger, produksjonsarbeidere og ingeniører.

Borg-Bygg har i dag 58 ansatte, hvorav 47 er montører. Nedslagsfeltet er hovedsakelig Østlandet, men de påtar seg jobber over hele landet. Nå pågår det prosjekter blant annet i Trondheim, Stavanger og Mosjøen. I Østfold har du nok besøkt eller sett flere av deres bygninger: Skeidar og Jula på Rolvsøy, Asko i Vestby og Skoda i Moss. 

Kent-Arild Martinsen, daglig leder i Borg Bygg AS (Foto: Svein Hansen)

Verdens største innendørs skianlegg

– Nå skal vi snart i gang med landets største og første innendørs skianlegg på Lørenskog. Her står vi for både vegger og beslag. Bygningen skal stå ferdig i 2019, så da er det bare å ta frem skiene på sommertid også, sier Martinsen.

Anlegget er på 50 000 kvadratmeter. Bak prosjektet står BetonmastHæhre, som Borg-Bygg har samarbeidet med flere ganger. 

– Vi vant oppdraget basert på vår erfaring og kompetanse, og vi ser frem til å starte på dette spennende prosjektet, sier Martinsen.

– Andre store prosjekter som vi holder på med er hovedlagret til Rema1000 på Vinterbro. Dette er et bygg på 55 000 kvadrat, og vi er stolte av å få tillit på et så stort prosjekt. Det er ikke så mange fasadebedrifter som kan håndtere slike store prosjekter, men vi er en av de, fortsetter han. 

Med blikk mot det lokale

Borg-Bygg er også opptatt av å støtte opp det lokale. Både når det gjelder næringsliv og idrett. Selv om de holder til i Fredrikstad, er de ikke bare røde og hvite. De er sponsor av både Stjernen og Sarpsborg 08, samt barneidrett.

– Vi har jo en del oppdrag i Sarpsborg, og det er viktig å bidra der oppe også. Vi har jo vært med på bygge fotballstadion i begge byene, sier Martinsen.

Borg-Bygg utfører de fleste typer tak- og fasadearbeider, enten det gjelder nybygg, tilbygg eller rehabilitering. De skreddersyr akkurat den løsningen kunden er ute etter. Bedriften er med kunden fra A til Å. De prosjekterer løsninger, detaljer og velger de riktige materialene og de beste løsningene. Under utførelsen står riktig utstyr i fokus. Montørene bruker til enhver tid sikring- og verneutstyr. Dette gir en hurtig, sikker og riktig montering. Underveis blir hele byggeprosessen dokumentert digitalt. Ved overlevering får kunden all nødvendig og lovpålagt dokumentasjon.

Bedriften har også eget verksted, utkjører, kappemaskiner, knekker og stanser. Dermed kan de produsere både standard og spesialtilpassede løsninger.

Borg-Bygg legger rundt 150 000 kvadratmeter med tak i året. De er spesialister på selvbærende takplater, som legges på bygg i alle størrelser. Innenfor stålbygg utfører de arbeid både som hoved- og underleverandør. Anslått setter de opp rundt 140 000 kvadratmeter med vegger i løpet av året. En stor del av veggene som settes opp er fasadepaneler, gjerne kombinert med sandwich-elementer, tegl, sinusplater eller pusset mur. Resultatet blir en fin og levende fasade. 

Her er Borg-Bygg i full gang med fasader for Norbygg og Dahles Eiendom på det nye bygget til Skade & Lakk (Foto: Svein Hansen)

Det er en rekke store og små prosjekter på gang for Borg-Bygg. Martinsen er godt fornøyd med at merittlisten hele tiden utvides. Han fremhever at bedriften har lykkes med filosofien sin takket være ansatte. Bedriftens styrke er de dyktige montørene, at de er løsningsorienterte og gode på det de gode på.

– Vi holder oss til det vi driver med og det vi kan, sier han.

Bygningene til Borg-Bygg er verdt å kaste et blikk på. Det er kvalitet i bygget. Nå retter de blikket mot nye og spennende prosjekter – både lokalt og ellers i Norge. 

Borg-Bygg AS

• Borg-Bygg AS har de seneste årene utført tak- og fasadearbeidene på en rekke kjente bygg i hele Norge. Dere finner noen av dem på vår prosjektside.

• Borg-Bygg har i dag 58 ansatte. Hos oss finner du både blikkenslagere, snekkere, lærlinger, produksjonsarbeidere og ingeniører.

• Vi holder til i nye og moderne lokaler i Tomteveien på Lisleby og regner Østlandet som vårt primærområde.

• Vi utfører de fleste typer tak- og fasadearbeider både på næring-, privat- og fritidseiendom. Det gjelder både nybygg, tilbygg og rehabiliteringer.

• En fasade er byggets ansikt og skal gi et viktig signal overfor omgivelsene. Vi skreddersyr akkurat den løsningen du er ute etter.

• Med eget verksted, utkjører, kappemaskiner, knekker og stanser, så kan vi produsere både standard og spesialtilpassede løsninger.

• Vi har en lang og stolt tradisjon av å levere kvalitet og å sette kunden i førersete.

Redaksjonen i Fredriksstad Blad har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet