Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

"Lillebror" på Råbekken med økt salg:

- Vi selger bruktbil som aldri før

Annonse fra Dahles Auto Råbekken

Bruktbilsalget hos Dahles Auto Råbekken står for over halvparten av den totale omsetningen så langt i år. Det tilsvarer en økning i bruktbilsalg på over 30 prosent. Daglig leder, Tom Haslie, er svært fornøyd med tallene.

Gode tall: Daglig leder har vært lenge i bilbransjen og han er godt fornøyd med økningen på bruktbilsalget i år.

- Vi har økt bruktbilsalget vårt med 50 biler hvert år de siste årene, og i år vil vi selge over 400 biler, opplyser Tom Haslie.

Omsetningen på verkstedet har økt med over 20 prosent siden samme tid i fjor. 

- Det er vi fornøyd med. Vi er ikke byens største bilforhandler, men vi har store ambisjoner om å være best på både service og imøtekommenhet. 

Trygt å kjøpe brukt

Dahles Auto Råbekken har et stort utvalg av bruktbiler som alle gjennomgår en grundig kvalitets- og sikkerhetssjekk.

Imøtekommende selgere: Tor Arne Haugo, Erik Andre Karlsen og Henrik Bengtson er opptatt av at kundene skal tas godt imot.

- Mange av våre kunder kommer også langveis fra og potensielle kunder har ofte undersøkt bilen grundig på finn.no på forhånd, forteller han.

Bruktbilsjef Henrik Bengtson viser oss rundt i bruktbilavdelingen.

- Vi vil at våre kunder skal oppleve trygghet og hjelpsomhet fra første stund ved kjøp av bil hos oss, sier han. Det oppnår vi ved å være imøtekommende og ta godt i mot hver enkelt kunde.

Se våre bruktbiler her.

Smørbøttaveien 4, Fredrikstad.

Åpningstider:

Man - ons: 09:00 - 17:00

Tor: 09:00 - 19:00

Fre: 09:00 - 17:00

Lør: 10:00 - 14:00

Besøk Dahles Auto Råbekken på nett

Ny Skoda

I tillegg til å ha et stort og variert utvalg bruktbiler er Dahles Auto Råbekken også Skoda-forhandler.

- Hos Skoda kan du velge mellom alt fra den lille, smarte bybilen til familieklassens desidert romsligste bil med stor plass og komfort i en sporty innpakning, forteller Tom Haslie.

Eller hva med en råtøff SUV? Skoda har fornuftige og spreke biler til gunstige priser. 

Se våre kampanjer her.

To verksteder under samme tak

Dahles Auto Råbekken ligger strategisk plassert ved fylkesvei 109 mellom Fredrikstad og Sarpsborg. Ved siden av salg av ny Skoda og deres store bruktbilsenter, har de to verksteder under samme tak.

Velkommen: Mehroz Iqbal, Ole Petter Simensen og Arne Bamrud møter kundene i servicedesken.

- Vi er merkeverksted med mer enn 20 års erfaring med Skoda i Fredrikstad samt Mekonomen-verksted som utfører service og reparasjoner på alle bilmerker, forteller Haslie.

Ved siden av service kan teamet på Råbekken utføre EU-kontroll, forstillingskontroll og AC-service. 

- Vi selger også dekk og lagrer dine i dekkhotell om det er ønskelig. 

Artikkelen fortsetter under bildet.

Mekanikerne: Disse gutta sørger for at bilen din er trygg å kjøre på veien.

Godt arbeidsmiljø

Tom Haslie tror det gode arbeidsmiljøet på Råbekken er nøkkelen til suksessen de ser nå. 

- Vi er et godt og erfarent team som spiller på lag!

Han er sikker på at dette miljøet gir den gode atmosfæren kundene møter når de kommer til oss for å handle. 

- For oss er det meget viktig at kundene blir godt ivaretatt og at de føler at på Råbekken er det  hyggelig å være kunde.

Fellesskap: De ansatte på Dahles Auto Råbekken tror nøkkelen til suksessen ligger i det gode arbeidsmiljøet.
Redaksjonen i Fredriksstad Blad har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet