Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Minner for livet

Annonse fra Japan Photo

På den største dagen i livet deres skal alt være perfekt. Bildene fra den store dagen er intet unntak, og de skal vare livet ut.

Adresse
Farmannsgate 1, 1607 Fredrikstad

Åpningstider
Mandag – fredag: 10:00 – 18:00
Lørdager: 10:00 – 16:00

Hos Japan Photo i Fredrikstad tar vi øyeblikkets magi på alvor og vi hjelper dere med å lage en unik og personlig bryllupsfest. Det er ingen tvil om at minner bevares best med bilder!

Et bilde sier mer enn tusen ord og i en CEWE FOTOBOK kan dere bevare minnene fra bryllupsfesten for fremtiden.

Hos Japan Photo finner dere et stort utvalg av flotte bildeprodukter som er med på å gjøre festen personlig. 

Brudeparet kan lage flotte og kreative invitasjoner, bordkort og menykort med bilder fra tiden før ekteskapet. 

Takkekortene lages av de flotte bildene fra bryllupsdagen. Det er mange nydelige design å velge mellom og dere finner garantert det som passer akkurat for dere. 

Trenger dere kamera og utstyr for å sikre de beste bildene fra bryllupet og bryllupsreisen så hjelper vi deg gjerne med veiledning.

Butikksjef Cecilie er faglært fotograf og jobber som bryllups- og portrettfotograf ved siden av.

Japan Photo har siden oppstarten i 1990 vært kjent for høy kvalitet og lave priser – både på fremkalling, CEWE fotobøker, fotolerret, digitalkamera, objektiver og annet fotoutstyr. Hos oss finner du også et stort utvalg av minnekort, vesker, album, albumtilbehør, film og rammer.  

Vi i Japan Photo og CEWE Color gjør alltid vårt ypperste for at dine bilder holder høyest mulig kvalitet. Våre laboratorier har det aller siste innen teknologi, som gjør at bildene deres blir behandlet på best mulig måte, uansett hvilke av våre mange bildeprodukter dere måtte ønske. Dere får også lever bilder og andre produkter levert så raskt som mulig, ofte i løpet av noen dager.

Japan Photo foreviger bryllupsdagen – både på veggen, i ramme og album!  

Japan Photo

• Hos oss finner du alt du trenger av kamera- og videoutstyr.

• Vi hjelper deg gjerne med fremkalling av bildene dine både fra kamera og mobil.

• Vi har gode kunnskaper om aktuelle kameramodeller, bildeprodukter og fotografering.

• Vi tar passfoto til barn og ID.

• Vi har også en storformat Epson printer, og kan printe både lerret, akvarell, matt og blankt papir i opptil 60 cm i bredde.

• Japan Photo er markedsleder på kameraer og kamerautstyr i Norge og tilbyr den beste programvare for bestilling av bildeprodukter og fotobøker.

• Vi har 20 butikker i Norge og 6 i Sverige i tillegg til flere nettbutikker. 

Redaksjonen i Fredriksstad Blad har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet