Hva er innholdsmarkedsføring?

Innholdsmarkedsføring er et kommersielt annonseprodukt. Det betyr at det er en kommersiell aktør som skaper innhold som er av interesse for personer som virksomheten ønsker å nå ut til. Til dette kjøper de kommersiell markedsføringsplass i nettavisers annonsebilag, skilt fra redaksjonelt innhold.

God innholdsmarkedsføring gir leserne ny kunnskap og gode opplevelser. Gjennom dette bygges en relasjon mellom virksomheten og leseren, og virksomhetens omdømme og profil utvikles. Innholdet skal gi en merverdi for leseren, uavhengig av om man ønsker å forta kjøp. Innholdsmarkedsføring bruker tekst, bilder og eventuelt video som fortellerverktøy.

Hvorfor innholdsmarkedsføring?

For 100 år siden var det kontroversielt at avisen trykte annonser i avisen. Ved introduksjon var det for mange uvant. Siden det framgikk tydelig at annonsene ikke var redaksjonelt innhold, ble dette en viktig funksjon for lokalavisen av to årsaker. Det handlet om at lokalavisen kunne utvikle en arena som samlende torgfunksjon, en arena som førte til at lokale næringsdrivende nådde ut til sine kunder med sitt budskap. Derigjennom kunne de skape grunnlag for sin virksomhet og lokale arbeidsplasser.

I tillegg utgjorde annonsene for avisen viktig finansiering av journalistikk, samtidig som redaksjonell uavhengighet ble opprettholdt. Over tid har markedsføringen utviklet seg på mange måter, og særlig den digitale revolusjonen har åpnet for nye løsninger. Vår avis ønsker å utvikle seg med lokale annonsører, og gjør dette ved å tilby markedsføringsløsninger som gir annonsørene god effekt.

Innholdsmarkedsføring er i ferd med å etablere seg som et virkningsfullt markedsføringsprodukt i både internasjonale og nasjonale medier. Gjort på riktig måte, er det vår oppfatning at dette er et godt og viktig produkt som også lokale annonsører skal få tilgang til.

Hvordan ser vi forskjell?

Innholdsmarkedsføring er et rent kommersielt produkt. Redaksjonen i vår avis har ingenting med dette å gjøre. Derfor er det også viktig at leserne ser og forstår forskjellen på redaksjonelt og kommersielt innhold. Kravet til slikt skille understrekes tydelig i de etiske retningslinjene for medier, kalt Vær Varsom-plakaten, og særlig punkt 2.6.

Kommersielt innhold skal være tydelig merket. Dette er hos oss gjort med merking på forsiden, med ordet «Annonse» i bildet. Ved å klikke på saken, kommer leseren til en side som er vesentlig annerledes i utforming enn redaksjonelt innhold. Toppen av siden er merket med «Annonsebilag», og øverst i teksten ligger en merking av at innholdet er innholdsmarkedsføring. Virksomheten som er avsender av budskapet er tydelig merket med logo.l.

Tydelighet

For vår avis er det viktig at leserne umiddelbart ser og forstår forskjellen på innholdsmarkedsføring og ordinært redaksjonelt innhold. Akkurat som for 100 år siden er avisens redaksjonelle integritet og uavhengighet er usedvanlig viktig for oss. Dersom noen opplever at skillet og merkingen er utydelig, vil vi høre det så snart som mulig. Det er viktig at lokalavisen kan tilby gode og effektive markedsføringsprodukter, men vi vil ikke gjøre det på bekostning av vår troverdighet.

Lukk

Med denne ring erklærer jeg dere for ektefeller

Annonse fra Bjørklund

Enten du går i friertanker eller dato for den store dagen er satt, så er valg av ringer viktig. Gifteringene skal dere bære for resten av livet, som et symbol på kjærligheten dere imellom og på at dere vil dele resten av livet sammen.

Adresse
Torvbyen
Brochs gate 7, 1607 Fredrikstad

Østfoldhallen
Dikeveien 28, 1661 Rolvsøy

Åpningstider
Mandag – fredag: 10:00 – 20:00
Lørdag: 10:00 – 18:00

Bjørklund har et bredt utvalg av gifteringer.
Når man velger giftering er det viktig å velge en ring man er komfortabel med.
Dette er tross alt ringer man har i mange år og skal bruke til forskjellige anledninger – både hverdag, fest og jobb.

Velg en ring med den gullfargen som passer dere. Bjørklund har gifteringer i hvitt, rosé og gult gull.
Det er mulig å gravere ringene med ønsket budskap.

Bjørklund er tradisjonsrike, samtidig som vi kan gi dere et bredt utvalg hvor valgmulighetene er mange. 

I våre butikker kan dere i fred og ro prøve ringer og sette sammen det ringparet som passer deres personlighet og hånd best. 

Det finnes mange forskjellige forlovelsesringer, og vi har hjulpet mange kommende ektemenn – og koner – med å finne den rette ringen til sin utkårede. De vanligste forlovelsesringene har diamanter, og mange velger som regel en enstens diamantring. En slik ring anses som det mest klassiske og tradisjonelle. Alliansering er også et bra alternativ, men enstensringer er enklere å endre størrelse på så om du er litt i tvil, vil enstensring være den beste løsningen.

Uansett hvilken ring du ender opp med er det viktig at du gjør et gjennomtenkt og bevisst valg av forlovelsesringen. 

Tradisjonen med en morgengave holdes fortsatt ved like, og det er også blitt vanlig at bruden kjøper en gave til sin nybakte ektemann. Hos Bjørklund finner du forskjellige typer morgengaver i alle prisklasser. Nesten hele vårt sortiment for dame og herre passer som morgengave.


Verdien på en ring ligger i betydningen og minnene lagt i den – ikke i prisen!

Bjørklund

• Bjørklund er Norges største klokke- og smykkekjede.

• Vårt mål er å tilby deg som kunde et stort utvalg av smykker og klokker fra kjente merker.

• I mer enn 25 år har vi i Bjørklund- kjeden hatt ett mål: Å være den mest forbrukervennlige, troverdige og tilgjengelige smykke- og klokkekjeden i Norge.

• Med 87 butikker over hele landet er vi tilgjengelige for de fleste.

• Våre butikker ligger der hvor folk flest ferdes, i kjøpesentrene.

• Vareutvalget i Bjørklund- butikkene er et direkte svar på hva kundene våre har fortalt at de vil ha.

• Utvalget av klokker omfatter kjente kvalitetsmerker og moteklokker.

• Smykkene i våre butikker er delvis av eget design og delvis fra anerkjente smykkedesignere over hele verden.

• Derfor er vi alene om store deler av smykkene du finner i våre butikker.

• Vårt løfte: Dyrt eller billig – vi skal være like blide og hjelpsomme uansett. 

Redaksjonen i Fredriksstad Blad har ingen rolle i produksjonen av dette innholdet