Postens bankavtale med DNB forlenges

Fortsetter. Ordningen skulle vært avviklet 30. juni, men nå vil DNB tilby banktjenester gjennom posten frem til 1. september.

Fortsetter. Ordningen skulle vært avviklet 30. juni, men nå vil DNB tilby banktjenester gjennom posten frem til 1. september. Foto:

Avtalen om at DNB tilbyr banktjenester gjennom Postens salgsnett forlenges med to måneder frem til 1. september. Opprinnelig skulle banktjenestene vært avviklet 30. juni.

DEL

Det har lenge vært klart at avtalen som har gjort det mulig å utføre daglige banktjenester på postkontorer og i Post i Butikk skal avvikles. Når den nå forlenges, er det av hensyn til personer som vil få problemer med å få utført enkle banktjenester som kontaktuttak fra giro dersom de ikke kan gjøre dette på Posten, heter det i en pressemelding fra Posten Norge.

Alle banktjenester unntatt valutatjenester og giro-innbetaling blir videreført i Postens nett frem til 1. september.

Myndighetene og NAV arbeider med alternative løsninger for denne gruppen, og målet er at de skal være på plass innen 1. september.

Posten Norge AS er et nordisk post- og logistikkonsern som skal forenkle og verdiøke handel og kommunikasjon for mennesker og virksomheter i Norden.

Visjonen er å gjøre hverdagen enklere og verden mindre. Konsernet møter markedet med to merkevarer: Posten for det norske folk og Bring for bedrifter i Norden, heter det i pressemeldingen.

Artikkeltags

Kommentarer til denne saken