Satser stort på turkampanje

TURKAMPANJE: Stian Olbergsveen (til venstre) og Jan Elvestad i Østfold Bedriftsidrett satser nå på turkampanjen «Ti på topp». 	Foto: Vidar Henriksen

TURKAMPANJE: Stian Olbergsveen (til venstre) og Jan Elvestad i Østfold Bedriftsidrett satser nå på turkampanjen «Ti på topp». Foto: Vidar Henriksen

Artikkelen er over 1 år gammel

Bedriftsidretten går nye veier. Mens det før var fotball, håndball og skyting som engasjerte flest, er det nå en turkampanje som skal lokke flere til å bevege seg på fritiden.

DEL

Bedriftsidretten i Østfold vil satse stort på turkampanjen «Ti På Topp». 15 ulike turer vil bli tilrettelagt for 2018-sesongen.

Tilbyr 15 turer

«Ti På Topp» er en turkampanje fra Bedriftsidretten, og i Norge er det over 20.000 deltagere. Her kan alle delta ved å lage sin egen turprofil på hjemmesiden www.tipåtopp.no/ostfold eller ved å laste ned appen.

- Via appen får deltagerne tilgang på alle de 15 turene som kommer 15. Mai neste år, opplyser Stian Olbergsveen – daglig leder i Østfold Bedriftsidrett.

Turpoeng

– I appen og hjemmesiden vil man få man opp et kart som viser hvor du er, og hvor løypen går. Det vil også komme en turbeskrivelse som skal hjelpe deg med å finne frem til turmålet. På selve turmålet vil man få muligheten til å «sjekke inn» og dermed får man et turpoeng, sier Olbergsveen til Fredriksstad Blad.

Daglig leder i Bedriftsidretten Østfold ser frem til lanseringen av turkampanjen.

– Vi vet at det å gå tur i skog og mark er noe som er veldig populært, men det er mange som ikke er så godt kjent i nærmiljøet, så dette vil være perfekt for dem som ønsker å finne flere flotte turer. Samtidig er det en stor motivasjonsfaktor for å komme seg ut. Alle som klarer å gjennomføre ti ulike turer mellom 10. mai og 31. oktober får en turpremie ved sesongslutt, sier han.

Et tilbud for alle

«Ti På Topp» er et åpent tilbud for alle.

– Her kan man delta alene eller på lag. Familielag, vennelag og bedriftslag er en av mulighetene man har for å være med i et lag. Vi ser at dette er et veldig populært verktøy for bedrifter som ønsker å sette de ansettes helse og velvære i fokus, forteller Olbergsveen som mener nå mange bør se frem til våren.

Trenger du inspirasjon til nye turmål, så anbefaler Olbergsveen å følge «Ti På Topp» både på Facebook og Instagram under navnet Ti På Topp Østfold.

Plankelekene

Bedriftsidretten planlegger nå også å lage en aktivitetshelg for voksne i Fredrikstad.

– Vi ønsker å tilby enda flere aktiviteter enn tidligere, og en helg med masse forskjellige aktiviteter vil være midt i blinken. Vi har foreløpig ikke bestemt oss for hvilke aktiviteter som blir med det første året, men du skal ikke se bort fra at kanonball, volleyball og innebandy er noen av aktivitetene som vil dukke opp. Dette vil være et kjempetilbud for bedrifter som ønsker å gjøre noe sosialt og gøy sammen med de ansatte. Terskelen for å delta skal være lav, og det skal være rom for alle. Her vil gleden med aktivitet og det sosiale være i fokus, sier den daglig lederen i Østfold Bedriftsidrett.

Send inn tekst og bilder «

Fortell nyheter om deg selv, din idrettsklubb/forening osv., både på nett og i papir

Artikkeltags