Senterkontor stengt for kunder

STENGT: Her sitter det ikke lenger en sekretær bak en skranke som betjener kunder, men alle som kan hjelpe står oppført med navn og telefonnummer på døren inn til Torvbyens senterkontor.

STENGT: Her sitter det ikke lenger en sekretær bak en skranke som betjener kunder, men alle som kan hjelpe står oppført med navn og telefonnummer på døren inn til Torvbyens senterkontor. Foto:

Artikkelen er over 2 år gammel

Heretter må du ringe hvis du vil ha tak i senterledelsen i Torvbyen.

DEL

Det samme gjelder om du har klagemål, eller vil ha tak i andre som er i butikksenterets ledelse.

– Omorganisering gjør at senterkontoret ikke lenger har egen sekretær. Derfor kan vi ikke fortsette å ha åpen dør med bemannet informasjons-skranke, forklarer senterleder i Torvbyen, Mads Pedersen.

– Fint å få svar

Hvorfor er senterkontoret i Torvbyen nedlagt? Kan ikke se at dette har blitt kringkastet noe sted, skriver en leser i Fredriksstad Blads spalte «På tråden» tirsdag.

«Et slikt stort og flott senter trenger vel et sted der folk kan henvende seg med diverse spørsmål. Vi forbrukere og kunder har jo de rareste spørsmål noen ganger. Eller er det slik at senterlederen tar seg av dette? Det kunne vært fint å få et svar på dette», skriver leseren, som undertegner innlegget med «kunde i Torvbyen».

– Ikke nedlagt

Og svaret er at det fremdeles er et kontoret der, med den forskjell at kundene ikke kommer seg inn dit, på samme måte som i alle år tidligere.

– Nei, det er ikke nedlagt, bekrefter senterleder Pedersen.

– Men hvordan skal kundene få svar på sine spørsmål hvis dørene ikke er åpne for dem?

– På senterkontorets dør står navn og telefonnummer på alle som kundene måtte trenge å få tak i, enten det er senterleder, driftsleder eller andre ansvarlige, sier Pedersen.

Han viser til at service-funksjoner som for eksempel salg av gavekort for lengst er flyttet til automater utplassert i senteret.

Lover god service

– Men det er kanskje ingen trøst for de godt voksne eller de eldre kundene som er vant til å få hjelp av en fysisk person på et kontor, eller som kommer for å klage?

– Det forstår jeg, men også vi må tilpasse oss tiden. Konkurransen blir tøffere og tøffere, og ingen andre butikksentre har en egen person som sitter bak en skranke for å svare på spørsmål.  Nå har ikke vi det heller, men vi er fremdeles tilgjengelige hele tiden, og alle vil få svar hvis de ringer. Vi skal fortsette å gi våre kunder minst like god service som før, lover senterleder Mads Pedersen.

Artikkeltags