Fakturafeil hos Svinesundsforbindelsen

Ved en feil har flere kunder mottatt inkassovarsel med purregebyr fra Svinesundsfobindelsen den siste tiden.

DEL

(Halden Arbeiderblad) Det melder selskapet selv på sine egne nettsider.

Flere kunder har reagert på at selskapet har sendt ut inkassovarsel med purregebyr, uten at de har mottatt noen faktura i første omgang.

Blant dem er en bruker som passerte grensen i juli, som nå har fått gebyr.

– Har fått inkassovarsel fra svinesundforbindelsen for kjøring i juli med 70 kr i purregebyr. Finner ingen faktura. Regner med at det er feil hos dem. En til har også fått. 70 kr i gebyr for en tur / retur det vil si 40 + 70 = 110 å betale, skriver han på Facebook.

Nå sier bomselskapet at de retter opp feilen ved innbetaling av opprinnelig beløp.

– Grunnet en feil fra vår side, er det sendt ut inkassovarsel med purregebyr, hvor originalfakturaen aldri ble sendt ut. Dersom dette har skjedd deg, kan du betale originalbeløp, så vil vi kansellere purregebyr ved innbetaling. Vi beklager det inntrufne, heter det på bompengeselskapets egen hjemmeside.

Artikkeltags