Mer enn dobler arealet i sportsbutikken

UTVIDER KRAFTIG: Frode Eng, Camilla Pedersen og daglig leder Svein Erik Syvertsen i Torshov Sport har skaffet seg mer enn dobbelt så mye plass å boltre seg på. Foto: Marianne Holøien

UTVIDER KRAFTIG: Frode Eng, Camilla Pedersen og daglig leder Svein Erik Syvertsen i Torshov Sport har skaffet seg mer enn dobbelt så mye plass å boltre seg på. Foto: Marianne Holøien

Av
Artikkelen er over 3 år gammel

Et drøyt år etter at de etablerte seg i Fredrikstad, mer enn dobler Torshov Sport arealene i lokalene på Værste.

DEL

– Det har gått så utrolig bra her i Fredrikstad. Og da vi først fikk muligheten til å ta over nabolokalet, gjorde vi det, sier Svein Erik Syvertsen, totalansvarlig for butikken på Fredrikstad Stadion.

  • Les også: Åpner ny sportsbutikk på Stadion

Torshov Sport etablerte seg på 200 kvadratmeter i Fredrikstad i oktober 2014. Nå et drøyt år senere, er veggene til nabolokalet slått ut og butikken breier seg på 450 kvadratmeter.

– Ville ikke funnet det!

– Nå kan vi spisse tilbudet enda mer. Det er mye vi har i butikken nå, som du ikke hadde sett tidligere. Enten fordi vi ikke hadde det i butikken, eller fordi det lå under noe annet, sier han.

Det er først og fremst klubb- og bedriftslag som er målgruppen for sportsbutikken. Ifølge Syvertsen har de strømmet til butikken i stort monn siden etableringen.

– Vi har nesten alt i Fredrikstad, men vi vil gjerne være en Østfold-butikk. Vi har kunder både fra Moss, Sarpsborg, Indre Østfold og andre kanter av fylket, sier Syvertsen.

Han vil ikke gi noen eksakte tall på nøyaktig hvor innbringende fjoråret var for butikken, men opplyser at sportsforretningen nå har rundt 20 klubber og bedrifter på avtaler.

I tillegg til klubb- og bedriftslag, står også dropp inn-kundene som bare skal ha vanlig sportsutstyr for en del av omsetningen. Han anslår fordelingen av omsetningen til 50/50 dropp inn og klubb/bedrift.

– Løpebølge

– Blant annet går det mye i sko og løpeutstyr. Det er blitt en løpebølge igjen, sier han.

Siden etableringen i 2014 er også to heltidsansatte blitt til tre.

– Det er faktisk mulig å drive en liten spesialbutikk i markedet i dag. Man må bare holde seg til det man er god på og ikke favne rundt alt, sier Syvertsen.

Artikkeltags