Kø-kaos for billige varer

 
Av
Artikkelen er over 5 år gammel

Folk småjogget inn sammen med hundrevis av andre da Norwegian Outlet åpnet dørene klokken 07.00 fredag morgen.

DEL
– Norwegian Outlet var den første aktøren i Norge som lanserte det amerikanske konseptet med muligheten for å gjøre et virkelig shoppingkupp utover de 30 til 70 prosentene som allerede tilbys på alle varer, sier daglig leder Einar Sørland til Vestby Avis.

Totalt sett har Norwegian Outlet hatt en økning på 17 prosent i omsetningen så langt i år. Nå tror Sørland på fortsatt vekst.

– De 20 siste månedene har vi hatt 50 prosent vekst og økt tilsiget av handel voldsomt. Det er jevnt stort volum her hos alle butikker, sier Sørland.

Er du mobilbruker? Se videoen fra fjorårets Black Friday på Norwegian Outlet her!

Han ser først og fremst frem fredag. I dag kommer det til å bli langt mer folk i Vestby enn vanlig.

Det bor nesten 17.000 mennesker her, men bare hos Norwegian Outlet regner man med å knuse det tallet til de grader.

– Vi har lagt opp til mye moro fra tidlig fredag til sent kveld. Det har vært opp mot 30.000 mennesker på Black Friday før, understreker Sørland.

Black Friday faller alltid på fredagen etter den store høsttakkefesten i USA. Denne dagen feires alltid på den fjerde torsdagen i november, og dermed faller Black Friday alltid mellom 23. og 29. november. I år er datoen 29. november. Dagen markerer samtidig avspark for julehandelen.

I USA er Black Friday årets beste shoppingdag, med tanke på å gjøre gode kupp.

 

Artikkeltags