Gå til sidens hovedinnhold

Forsøkt svindlet av "finn.no"

Artikkelen er over 9 år gammel

Flere tusen mennesker har i ettermiddag mottatt en mail med avsender kundesenteret til finn.no. Det er et svindelforsøk.

Heidi Schölin, medierådgiver i Moss Avis, er en av de mange som har fått mailen.

I mailen, hvor avsenderen er kundesenter@finn.no, fremgår det at den siste betalingen hennes ikke har gått igjennom og at hun derfor må bekrefte kortinformasjonene sin for at dette skal gå igjennom.

Men Schölin har ikke kjøpt noen tjenester fra finn.no som ikke kan ha gått igjennom, og skjønte fort at det var snakk om svindel.

Mange forsøkt svindlet

Det kan Espen Jakobsen som jobber i kundesenteret til finn.no bekrefte.
- Vi har fått mange, mange henvendelser om denne mailen i dag. Dette er noen som utgir seg for å være fra finn, men som ikke er reelt. Det er bare å slette mailen, og for all del ikke gi ut kortinformasjon, sier Jakobsen.

Jakobsen forteller at Finn aldri spør om kortinformasjon, og at man derfor kan se om det er svindel ut ifra dette.

- All mail fra oss som ber deg om å gi ut kortinformasjonen din er svindel, sier han.

Kommentarer til denne saken