Negative erfaringer med flyselskapet Wizz Air

Foto: Ole Berg-Rusten / NTB
«Det legges opp til å gjøre det så vanskelig for kunden at ekstra kostnad må tillegges tilbudsprisen.»
LeserbrevDette er et debattinnlegg, skrevet av en ekstern bidragsyter. Innlegget gir uttrykk for skribentens holdninger.Etter flere ganger selv å ha blitt utsatt for det samme - og likeledes flere ganger å ha utvekslet erfaringer med andre reisende med flyselskapet Wizz Air, og som forteller de har opplevd det samme - vil jeg få uttrykke følgende:
Wizz Air har en forlokkende annonsepris / tilbudspris. Men, og det er et stort men, mange passasjerer må betale et tillegg på 390 kroner på flyplassen for å få ut sitt boardingkort.
Selskapet svarer ikke på mail / gjentatte mail, synes å blokkere for mulighet til:
■ å oppnå billigste alternativ, dvs. slippe å betale ekstra for flysete
■ kunden får ikke skrevet ut boardingkort ved kjøp av flighten.
Det legges opp til å gjøre det så vanskelig for kunden at ekstra kostnad må tillegges tilbudsprisen.
I tillegg vet vi at LO også har påpekt arbeidsforholdene for flypersonalet som ikke får ha tilslutning i eget forbund og dermed forbys bistand ved konflikter.
Dette flyselskapet kan ikke ha lang levetid i Norge.
DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir
Kommentarer til denne saken