Gå til sidens hovedinnhold

O.M.G.

Artikkelen er over 9 år gammel

O. M. G. markedsføres som en bar mer enn restaurant, og innredningen er følgelig mer nattklubbpreget enn hos de andre.

En sentrert bar over to etasjer er blikkfang og hovedelement i interøret. Den er tøff, og gir et litt mer ungdommelig inntrykk enn konkurrentene på bryggepromenaden.

Samtidig har ikke O. M. G. gått så langt som ventet med hensyn til profil. Det skal være litt amerikansk, noe menyen bærer preg av, men det er langt mer anonymt enn ventet. Noen slagord på veggene, og en logo i rødt, hvitt og blått er det som gjør at stedet ikke blir helt hotellbarnøytralt. Det er synd man ikke har kjørt konseptet helt ut.

Store dører gir luft, lys og utsikt. Utearealet er trangt, og har plaststoler. Inne er det røft, kult og praktisk. Både oppe og nede er det godt med sitteplasser, men det er samtidig plass nok å boltre seg på utover de små nattetimer.

Det store drinktilbudet vil nok bli viktig.

Maten

– American Bar, det blir vel burger, da? Smak som allerede har fordypet seg i menyen, nikker bestemt.

– Det blir burger, og personalet skryter av at kjøttbiten er laget på huset. En god burger synes jeg er topp, og da helst en cheeseburger, så dette gleder jeg meg til. Lokalet er moderne, men det er egentlig lite som minner om en ”American Bar”. Det gjør til gjengjeld menyen med mange typer burgere og andre amerikanske gjengangere.

Et godt utvalg av drinker tilbys også, og det er tydelig at O.M.G. eller ”Oh My God”, satser på et yngre publikum.

Cheeseburgerne til 149 kroner får følge av rødvin til 67 kroner glasset. Burgerne blir servert med potetbåter og coleslaw av unge, hyggelige og entusiastiske servitører.

Det smaker bra, men det er rom for forbedring. Hakket tomat og løk i bunnen under sprø salat er fint. Coleslawen er god, og det er rikelig med perfekt smeltet ost.

Burgerne er dessverre stekt litt mye og er blitt litt tørre, og potetbåtene kunne vært sprøere.

Kommentarer til denne saken