1929: Siloen som ble oppført i 1929, har blitt benyttet som lager for mange type laster i årenes løp. Det skjuler seg en godt bevart hemmelighet i toppen av tårnet. Foto: Richard Lindstrøm Les også Havnesladder: Mystisk sirkel i Denofa-tårnet
FØRSTEREISGUTT: Mauritz Mauritzen, førstereisgutt på M/V Tamerlane. Han mønstret på som messegutt i august 1956, bare 15 år gammel. Les også Havnesladder: 15 år gammel reiste Mauritz ut som førstereisgutt
KRIGSSKIP: Peter Wessel under tysk kommando. Skipet bærer preg av slitasje og dårlig vedlikehold. Les også Havnesladder: Under tysk kommando
Risiko: Det å fortøye store skip, innebærer stor risiko både for mannskap om bord og i land. Det er viktig å ha godt drillet personell til slike operasjoner. Foto: Arkiv Les også Havnesladder: Havnas fortøyningsmenn
Vraket etter 23 år: Mv Thermopylæ fortøyd i bøyer utenfor Prestelandet. Skipet ble bygd ved Akers Mek. Verksted i Oslo i 1949 for skipsreder Wilhelm Wilhelmsen. Skipet hadde 5 lasterom og var utstyrt med 19 bommer og 17 vinsjer. Etter 23 års tro tjeneste, ble Mv Thermopylæ hugget opp i Taiwan i 1972. Les også Havnesladder: Prestelandet – distriktets største utskipningshavn
Flott Utsikt: 172 trappetrinn opp i kirketårnet, åpenbarer det seg en flott utsikt mot havna og innseilingen til Fredrikstad. Foto: Richard Lindstrøm. Les også Havnesladder: Veiviser i mørket
Før Øra: Bildet viser hvor havnevesenet hadde tilhold før de etablerte seg på øra, det hvite bygget til høyre i bildet. Foto: Privat Les også «Havnesladder»: Ny serie om livet på Borg havn før og nå