Gjennomsliten og med tårer i kroken etter ventetiden hos Nav

–  NAV sitt telefonnummer 55 55 33 33 er en hån mot oss brukere, skriver Bjørn Thalberg.

– NAV sitt telefonnummer 55 55 33 33 er en hån mot oss brukere, skriver Bjørn Thalberg. Foto:

Av
Artikkelen er over 1 år gammel

Bjørn Thalberg deler sin historie om en telefonsamtale som endte i 40 minutters resultatløs venting og deretter ny oppringning med ti minutter å vente før han ga opp.

DEL

LeserbrevDette er et debattinnlegg. Innlegget gir uttrykk for skribentens holdninger.

Ja, hei på dere, er snart 72 år og har en helt utrolig historie. Vet nesten ikke hvor jeg skal begynne for i dag er jeg gjennomsliten. Det hendte mye mer for meg i dag enn det som kommer frem her. Men det jeg vil si noe om, er at NAV sitt telefonnummer 55 55 33 33 er en hån mot oss brukere.

Dessverre så må jeg henvende meg dit for assistanse. Ikke for at jeg trenger økonomisk hjelp, men for å få hjelp til å kunne betale for meg med de midler jeg har. Er jo alderstrygdet, vettu.

Slik hjelp har jeg fått etter personlig oppmøte den 24. oktober. Ringte deretter det berømte nummer sist i november og ble lovet å bli oppringt. Vel, to uker har gått. Ikke hørt noe.

Og så kommer det: Jeg ringte i dag 16.12.19, og måtte vente i 20 minutter før jeg fikk kontakt med en saksbehandler. Kort fortalt la jeg frem min sak. Ja, vedkommende var ledig, jeg ble satt over. Jeg tror jeg ble satt på vent 80–90 ganger og ventet i over 40 minutter ifra jeg slo nummeret første gang. Til slutt ble jeg avbrutt, ringte opp igjen, det var ti minutter ventetid. Da satt jeg med tårer i kroken.

(Hvem betaler for den samtalen.)

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags

Kommentarer til denne saken