Øker sitt bidrag – flere av klubbens tunge sponsorer er med FFK videre

Bedre avtale: Jon Boye Bergersen og Espen Eldal fra Europris fortsetter som sponsor, etter FFKs nedrykk til 2.divisjon. Her sammen med daglig leder Joacim Heier. (Foto: Erik Hagen)

Bedre avtale: Jon Boye Bergersen og Espen Eldal fra Europris fortsetter som sponsor, etter FFKs nedrykk til 2.divisjon. Her sammen med daglig leder Joacim Heier. (Foto: Erik Hagen) Foto:

Artikkelen er over 1 år gammel

– For oss var det helt naturlig å bli med FFK videre. Vår avtale blir derfor noe større(!) i 2018 enn hva den har vært i 2017.

DEL

Det sier direktør for marked- og forretningsutvikling i Europris, Jon Boye Borgersen. Sammen med finansdirektør Espen Eldal undertegnet de to torsdag en ny og forbedret avtale med FFK.

– Vi har vært med på laget lenge, og har ingen planer om å gi oss, sier Borgersen.

Kjøper tribunenavnet

Den nye sponsoravtalen er tegnet for 2+2 år med de samme elementene som i 2017 hva gjelder profilering. I tillegg har bedriften kjøpt opp den ene langsiden, som nå blir hetende Europris-tribunen.

– Så avtalen har en langt større verdi i 2018 sammenlignet med 2017?

– Ja. Grunnbeløpet er det samme, men så ligger det noen bonusordninger i bunne her, sier Borgersen som også legger til at et visst beløp er øremerket FFKs ungdomssatsing.

Europris-duoen legger til at man også er inne med sponsorater til både FBK og Stjernen.

– Vi merker at de ansatte synes dette er bra. Det er rift om billettene vi har til rådighet, og det frembringer en viss stolthet, mener Eldal.

Travle dager

Daglig leder Joacim Heier sier til Fredriksstad Blad at flere av klubbens største samarbeidspartene fra 2017 allerede har signalisert at de er med videre.

– Det har vært ekstremt mye positivitet til nå, sier Heier.

– Hvor spent var dere med tanke på at dere tross alt gikk ned en divisjon?

– Vi var spente, og er det fortsatt. Enkelte sponsorer har vi selvsagt hatt et nært og godt forhold til gjennom hele 2017 også, men for all del; vi er utrolig glad for engasjementet. Lars Petter (Brovold, markedsleder) har bra fart på bena om dagen. Vi opplever at det er en enorm patriotisme og lojalitet rundt FFK, sier Heier.

– Vi er i en situasjon der vi har hatt veldig mange flotte sponsorer med oss på laget. I år hadde vi vel rundt 130 avtaler av ulike størrelse. Sånn sett er det relativt unikt. Veldig mange klubber har noen få, men kanskje da større avtaler i bunn, fortsetter Heier.

Er med videre

Både Fredriksborg, Norengros Medi Partner, Øyvind Stene, Byggmester Håkon Hansen og Bertel O Steen er med videre på laget.

– Vi har vært FFK-sponsor i 25 år, og gir oss ikke i motgang. Vi håper selvsagt at FFK igjen blir byens stolteste produkt, sier Lars Erik Andersen i Norengros Medi Partner.

Joakim Larsen i Bertel O. Steen er overbevist om at det en dag vil snu for FFK – og at man derfor har lyst til å være med på oppturene også.

– En slik avtale blir ofte vurdert med hjertet, og ikke så mye med fornuft, sier Larsen.

– For oss er det en selvfølge og fortsette å støtte klubben. FFK er byens kanskje sterkeste merkevare, og vi har alle sett hvilket engasjement, liv og glede fotballen kan skape i Fredrikstad, sier Morten Fredriksen i Fredriksborg.

– Det er viktigere å støtte opp nå enn noen gang, og derfor er vi selvfølgelig med videre, lyder meldingen fra Byggmester Håkon Hansen.

Send inn tekst og bilder «

Fortell nyheter om deg selv, din idrettsklubb/forening osv., både på nett og i papir

Artikkeltags