Bli med på #PublikumsKampen – slik får du billett til FFKs seriepremière for en hundrings

Velkommen! Joacim Heier, Per-Mathias Høgmo og Renè Svendsen håper på et godt publikumsfremmøte i seriepremieren mot Asker 15. april. (Foto: Geir A. Carlsson)

Velkommen! Joacim Heier, Per-Mathias Høgmo og Renè Svendsen håper på et godt publikumsfremmøte i seriepremieren mot Asker 15. april. (Foto: Geir A. Carlsson)

– Fotballbyen Fredrikstad er unik på alle mulige måter. Nå skal vi vise det igjen, ved å slå sarpingenes publikumsrekord!

DEL

Det sier Joacim Heier. FFKs daglige leder er spent på hvor mange tilskuere som møter opp når rødbuksene tar imot Asker til seriepremière 15. april. FFK har nå inngått et samarbeid med Fredriksstad Blad der alle våre lesere nå kan sikre seg billett til #PublikumsKampen for en hundrings.

– Vi heier på alt som skaper positiv aktivitet i Fredrikstad, og folkefest i byen på en helt vanlig søndag midt i april er bra for mange flere enn FFK, sier ansvarlig redaktør i Fredriksstad Blad Renè Svendsen.

– Den vennligsinnede konkurransen mellom Fredrikstad og Sarpsborg er en god motivasjonsfaktor. Derfor var det enkelt å være med på å dra i gang #PublikumsKampen sammen med FFK. Og når klubben bidrar med solid rabatt på billetter til våre lesere, håper vi det skal være mulig å oppnå den hårete ambisjonen om å slå sarpingenes ferske publikumsrekord, sier Svendsen.

Sarpingenes rekord lyder på 6.149 tilskuere og ble satt på Sarpsborg stadion mot Vålerenga 2. påskedag.

PublikumsKampen

Slik skaffer du deg 100-kronersbillett

  • Klikk her for å gå til Ticketmaster, velg felt S, T, U, A, E, M, P (normalpris 120/180,- for voksen)
  • Klikk på Lås opp og skriv PUBLIKUMSKAMPEN
  • Om du vil handle på Fredrikstad Kino, oppgir du kodeord PUBLIKUMSKAMPEN i billettluka.

Vet at byen kan mobilisere

Tidligere denne uken rundet FFK 2.000 solgte sesongkort – et tall som vil stige når alle samarbeidsavtalene er signert og formelt i boks. Nå har også billettsalget til FFKs enkeltkamper åpnet opp.

– Det er først og fremst i de siste dagene før kampdag at vi selger flest billetter, men når det nå rigges opp til et slikt stunt blir det veldig spennende å se responsen allerede de neste dagene, sier Heier.

– Er det mulig at over 6.000 mennesker vil se en serieåpning for et lag på tredje nivå i norsk fotball?

– Alt er mulig dersom engasjementet blir stort nok. Vi vet at Fredrikstad er en unik fotballby – og vi vet også at byen kan mobilisere på kort tid. Det så vi blant annet i kvalifiseringskampen mot Notodden i fjor høst der vi solgte nesten 5.100 billetter på kun få dager, sier Heier.

– Vi synes det er veldig hyggelig at Fredriksstad Blad er med på laget på en slik måte. Dette handler om mer enn bare FFK – det handler om byen Fredrikstad og at man kan samles på en idrettsarena, fortsetter han.

Mer enn bare Høgmo-effekten

Både Heier og styreleder Jostein Lunde merker at fotballfeberen er i ferd med å stige i Fredrikstad.

– Jeg gleder meg voldsomt til seriestarten, men legger samtidig heller ikke skjul på at jeg er spent og nervøs, sier Lunde.

Styrelederen mener det er langt mer enn kun «Høgmo-effekten» som gjør at FFK nå omtales med positivt fortegn igjen.

– Jeg håper og tror at det også skyldes at publikum ser at det har blitt gjort en god jobb på flere fronter. Vi har fått gode tilbakemeldinger på virksomhetsplanen vår, og vi har jobbet målrettet med organisasjonskulturen. Samtidig har selvsagt Per-Mathias og guttene gjort en bra jobb i vinter som har resultert i at publikum nå er optimistiske igjen, sier Lunde.

Send inn tekst og bilder «

Fortell nyheter om deg selv, din idrettsklubb/forening osv., både på nett og i papir

Artikkeltags