Per Tomas Fjell og Sondre Hjertaas skal selge papir for 25 millioner

PAPIR: Sondre Hjertaas (t.v.) og Per Tomas Fjell med hovedproduktene til Dugnadstorget. Siden starten i fjor våres har de solgt 40 containere med dopapir. foto: Terje Andresen

PAPIR: Sondre Hjertaas (t.v.) og Per Tomas Fjell med hovedproduktene til Dugnadstorget. Siden starten i fjor våres har de solgt 40 containere med dopapir. foto: Terje Andresen

Av
Artikkelen er over 3 år gammel

De to unge, ambisiøse gründerne i Dugnadstorget har som mål å selge dopapir og tørkeruller for 25 millioner kroner i år.

DEL

Per Tomas Fjell (22) og Sondre Hjertaas (22) mener budsjettet er ganske realistisk. Butikken går veldig bra, skriver Sarpsborg Arbeiderblad.

– Vi omsatte for 11 millioner kroner i løpet av ni måneder i fjor, forteller de to unge gründerne fra henholdsvis Torp og Greåker til Sarpsborg Arbeiderblad.

Ideen om å etablere et selskap hvor det er mulig for russ og ulike typer foreninger å tjene gode penger, ble unnfanget mens de jobbet på Elkjøp.

Toalett- og tørkepapir

– Vi har i første omgang valgt å satse på toalett- og tørkepapir. Det er jo noe som alle trenger, understreker Sondre Hjertaas.

Den første containeren med papir fra England kom til lageret i det nedlagte meieriet på Hafslund i fjor våres. Siden har det blitt et betydelig antall.

– Hittil har vi fått 40 containere med doruller, supplerer Per Tomas Fjell.

Det gikk heller ikke lenge før begge ble forretningsmenn på heltid. Og driften i Dugnadstorget styres fra et kontor i Sarpsborg sentrum. I tillegg er det åtte personer rundt om i landet som er engasjert på provisjonsbasis.

Omsetningen de første månedene gjør at budsjettet for inneværende år er mer enn doble. Målet er hele 25 millioner .

Har lyktes med ideen

– Vi mener selv vi har lyktes med forretningsideen. Vi har ikke minst hjulpet et stort antall videregående elever med å tjene penger til russetiden, slår Sonde Hjertaas fast.

At dette starter tidlig, merker Dugnadstorget på bestillingene. På noen skoler er man i gang veldig tidlig. Ofte allerede år en på videregående skole.

Strategien framover er å utvide kundelista med idrettslag og andre typer foreninger som gjennom dugnadssalg kan skaffe penger til klubbkassa.

Artikkeltags