Hun som fattet vedtaket skal hjelpe meg å skrive klage på vedtaket

Av
Artikkelen er over 2 år gammel

Per Arne Johannessen, Helsepartiet Østfold, har problemer med tildelingskontoret i Fredrikstad kommune og klager på regler som uforståelige, unntatt for dem som har bestemt at det skal være slik.

DEL

Leserbrev

Takk for svar om betaling på sykehjem og nasjonale regler. Det betyr ikke at alt er greit for det. Jeg har forholdt meg til tildelingskontoret i flere omganger og det har vist seg at høyrehånda ikke vet hva den venstre gjør. Jeg ble så lei av å bli avspist med nye forklaringer/bortforklaringer at jeg måtte kontakte Brukerombudet som skal være et uavhengig organ for å hjelpe folk som ikke forstår byråkratiets arbeidsmåte.

Jeg var i møte på tildelingskontoret sammen med min saksbehandler fra Brukerombudet og vi ble alle fort enige om at utregningen og oppsett på vedtak var helt uforståelig for alle uten dem som har bestemt at det skal være slik. Eksempel: Renter avregnet privat pensjon trekkes fra nav og tilbakebetales i måneden etter? Det tilbakebetales av kemnerkontoret som bruker samme system på dette som innkreving av kommunale avgifter? Etter siste kontakt med tildelingskontoret fikk jeg beskjed om at de tallene var ikke slik det ble alltid?

Jeg har ringt for å snakke med min saksbehandler hos Brukerombudet en rekke ganger, men det svares at hun ikke er der eller har sluttet. Var hun for flink?

Leder hos Brukerombudet har henvist meg tilbake til tildelingskontoret hvor hun som fattet vedtaket skal hjelpe meg å skrive klage på vedtaket hun selv har gjort?

Per Arne Johannessen

Stortingskandidat Helsepartiet Østfold

Fredrikstad

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags