Jeg maste meg rød i ansiktet disse fire årene til ingen nytte

Her snakker jeg varmt om Rv110 med vår statsminister sist mandag.

Her snakker jeg varmt om Rv110 med vår statsminister sist mandag. Foto:

Av
Artikkelen er over 2 år gammel

At rv. 110 fra Råde til Fredrikstad ligger i høringsrunden førte selvsagt ikke at den kom inn i NTP, slik er «tyngdeloven», skriver Marita Wennevold Hollen.

DEL

Leserbrev 

Flott med Borg Havn og rv.19 Moss, gratulerer! 

Men; beklagelig og på grensen til det tragiske at rv. 110 fra Råde til Fredrikstad ikke er med i NTP for oppgradering/firefelts vei. Slik går det når politikere i Fredrikstad ikke ser den viktige nytteverdien av en innfartsåre nordfra. Dette kunne økt Fredrikstad/Hvalers inntekter gjennom å få bedrifter utenfra til å etablere seg i våre kommuner. Skattekroner og nye arbeidsplasser som hadde generert midler til helse, omsorg, skole etc. Og ikke minst økt trafikksikkerhet.

Begredelig politisk arbeid av samtlige partier, da de ikke har prioritert, jobbet og lagt rv. 110 inn i selve innspillsperioden i NTP (noe de mente ikke var nødvendig = sludder!) og jeg maste meg rød i ansiktet disse fire årene til ingen nytte.

At den ligger i høringsrunden førte selvsagt ikke at den kom inn i NTP, slik er «tyngdeloven».

Hvorfor være så utrolig bakpå? Fv. 109 innskrenkes til tofelts vei grunnet belønningsmidler som benyttes til miljø og kollektive løsninger – bra – men det burde man da forstått i forkant?

Hva skjer her i Fredrikstad/Hvaler politisk? Ønsker vi å lykkes som Norges 6. største by? Utviklingen i sentrumshandelen og Værste er svært gledelig, men vi er avhengig av ny bærekraftig næring som fører utviklingen videre og skaper velferdsmidler til kommunenes innbyggere.

Jeg anser det som svært uhørt overfor kommunenes befolkning.

Hilsen rv. 110- masekoppen!

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags