Fredrikstad er med i Premier League – disse får byen til å skinne

Har meldt seg på: – Fredrikstad er med i konkurransen takket være lokale aktører som står frem i god lagånd, de som tar samfunnsoppdraget for Fredrikstad på alvor, skriver Bongard.

Har meldt seg på: – Fredrikstad er med i konkurransen takket være lokale aktører som står frem i god lagånd, de som tar samfunnsoppdraget for Fredrikstad på alvor, skriver Bongard. Foto:

Av

Det er nok ikke fotball Hege Bongard snakker om her. Fredrikstad har de siste årene rast oppover tabellen over byer som gjør seg attraktive for næringslivet.

DEL

Spaltist

Så du pressekonferansen der Ole Gunnar Solskjær presenterte seg som manager for Manchester United? Det gjorde jeg. Analysen som fulgte så jeg også. Som håndballspiller og fotballspiller gjennom oppveksten, er interessen der fortsatt, men denne dagen var den ekstra stor. Reiser til Manchester fra Norge eksploderte over natta. Man kunne måle direkte effekt av entusiasme, glede og fremtidstro.

Vi har ikke Solskjær i Fredrikstad. Men vi har aktørene som tør å satse og gå i front, de som er helt sentrale for entusiasmen og fremtidstroen.

En etter en har innovative og fremtidsrettede Fredrikstad-bedrifter blitt vist frem, i disse avisspaltene, og gjennom historiefortelling til relevante målgrupper utenfor Fredrikstad – til de som er ute etter kompetanse, innovasjon og relevante nettverk. De skal finne dette i Fredrikstad, slik at etterspørselen etter kompetanse fra Fredrikstad øker, slik at Fredrikstad vokser.

Det er forskjell på verdien av et helhvitt pappkrus med kaffe, og pappkruset som har Starbucks-logoen trykket på.

Bare de siste månedene har vi målt 825 076 visninger av artikler om Fredrikstad-bedrifter. 157 858 unike personer er nådd. Det er på sin plass å la dem som står bak dette få skinne:

Borg Havn IKS, Fredrikstad Energi, Fredrikstad Innovasjonspark, Fredrikstad kommune, Fredrikstad Næringsforening, Kniplefjellet Eiendom AS, Northman AS, Terje Høili AS og Værste AS.

Takk til dere som har vært med å finansiere innsatsen for å styrke Fredrikstads omdømme som næringsdestinasjon! Med aktører som dere i front, mobiliserer vi til entusiasme, glede og fremtidstro også i Fredrikstad.

Verdien av Fredrikstad styrkes med innsats som dette. Verdien av å bo og leve her. Verdien av arbeidsplasser. Verdien av å skape her. Verdien av å investere her.

Ja forresten, høyere merkeverdi betyr jo økt prismargin. Dét har vi lært på Fredrikstad Merkevareskole, som Vekst i Fredrikstad-programmet også står bak. «Vekst og innovasjon» er tema for neste kurs, og påmeldingsfristen går snart ut, ta kontakt!

Det er forskjell på verdien av et helhvitt pappkrus med kaffe, og pappkruset som har Starbucks-logoen trykket på. Verdien av sterke merkevarer er høyere. Nettopp slik jobber vi for å øke verdien av Fredrikstad–Fredrikstad skal assosieres med bedrifter og nettverk som de utenfra ønsker å samarbeide med, utvikle noe samme med, og noe de er villige til å betale godt for. Slik at vi får vekst.

Denne konkurransen har Fredrikstad meldt seg på, takket være lokale aktører som står frem i god lagånd, de som rekker opp hånden og tar samfunnsoppdraget for Fredrikstad på alvor.

Avsparket er tatt, vi er med i Premier League for næringsdestinasjoner!

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags