Elkjøp overlot til kunden å finne feilen

En mengde ulike apparater å velge mellom hos Elkjøp, men Arild Hansen er ikke fornøyd med hjelpen han fikk. Bilde fra Elkjøp-butikk i Oslo.

En mengde ulike apparater å velge mellom hos Elkjøp, men Arild Hansen er ikke fornøyd med hjelpen han fikk. Bilde fra Elkjøp-butikk i Oslo. Foto:

Av
Artikkelen er over 4 år gammel

Hvis de ikke vil ringe Philips når det er et problem de ikke skjønner hva er, bør de heller ikke selge Philips-produkter, skriver Arild Hansen i denne klagen på dårlig service hos Elkjøp.

DEL

LeserbrevDette er et debattinnlegg. Innlegget gir uttrykk for skribentens holdninger. 

Å kjøpe TV på Elkjøp var ikke så lett som vi trodde. Selger solgte oss det som skulle være en ny modell fra Philips, men det var feil, og vi returnere tv-en.

Så fikk vi siste modell, men da fikk vi ikke lyd, men bare bilde fra Canal digital-boksen. Selgerne visste ikke om dette problemet. Altså inkompetanse to ganger på rad. Jeg setter store spørsmålstegn ved kunnskapsnivået til selgerne på Elkjøp. Tre besøk gikk.

De skulle ha ringt importør morgenen etter første besøk, men da jeg igjen nevnte dette på tredje besøk, nektet de å ringe Philips. Hallo hva i all verden er dette for tull. De ville ha tv-en tilbake for reparasjon uten å konsultere med Philips først. Vi var ikke særlig interessert i å frakte apparatet tilbake.

De nektet å ringe Philips og påsto at importør bare vil snakke med kunden direkte. De insisterte på at vi skulle ringe selv. Er dette en innsparingsplan fra Elkjøp for å skjære ned på telefonregningene? Hvis de ikke vil ringe Philips når det er et problem de ikke skjønner hva er, bør de heller ikke selge Philips-produkter.

Nå måtte vi ringe selv og problemet var at kopibeskyttelsen hindrer lyden. Hvordan dette ender, er uvisst, men «ballen» er nå hos Philips, og der skulle den ha vært fra starten av. For hvorfor i all verden skal kunden selv ordne opp med importør, er ikke det butikkens ansvar?

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags

Kommentarer til denne saken

Kommentarfeltet er stengt. Det åpner igjen klokken 06:15.