Gå til sidens hovedinnhold

Tilbudet må være der for at vi skal ta buss

Artikkelen er over 4 år gammel

Elisabeth L. Christiansen er ivrig bussbruker som ber om å bli spurt om råd før det nye rutetilbudet blir spikret.

Leserbrev Dette er et debattinnlegg, skrevet av en ekstern bidragsyter. Innlegget gir uttrykk for skribentens holdninger.

Skal folk la bilen stå og begynne å ta buss, bør mulighetene være der. Ikke færre ruter og ruten kun i rushtiden. Når veibommene kommer og samferdsel og ØKT legger opp til mer kollektivtransport, så må det jo markedsføres med et større tilbud, som dere selv sier; Frekvens.

Det er, slik jeg ser det, ikke dyrt å ta buss, og det er heller ikke ofte at buss kommer for sent. Vi som bruker Glommaringen går til bussen når vi skal med bussen, det kommer alltids en, på dagtid. Om den er forsinket, så merkes ikke det så mye, det kommer jo en til like bak. På kveldstid rekker jeg ikke siste forestilling på kino, siste hjem er 22:30! På søndager kommer ingen før etter 14:15! (Ærlig tid 40 min. – og ikke 30 min. – vil kanskje bli lettere å holde?)

Det er annerledes med lokalbussen, rute 361. Fra 15:00 på lørdag er det over. Allikevel så betjener den Nabbetorp, Sorgenfri, Selbak, Kjølberg og Torp, ca. 11.000 mennesker.

Torp kan ikke defineres som et utkantstrøk, vi er ti minutter unna sentrum, og har alltid mye mennesker på bussene til og fra sentrum.

Sett dere inn i lokalruter og bli kjent med områdene før dere tar noen bestemmelser, spør oss som er avhengige av bussen og bruker buss til handling, besøk, fritidsaktiviteter, jobb osv.!

Kommentarer til denne saken