Hun realiserte interiørdrømmen

Villa Paprika: – Navnet kommer fra da jeg bodde i tomannsbolig i Oksviken. «Alle» bloggere kalte seg for Villa-et-eller-annet, så jeg gjorde det samme på en ironisk måte siden jeg tross alt ikke hadde noen villa. Paprika kom etter gateadressen min. Det klinger jo godt, smiler Camilla Kvarsvik. Alle foto: Erik Hagen

Villa Paprika: – Navnet kommer fra da jeg bodde i tomannsbolig i Oksviken. «Alle» bloggere kalte seg for Villa-et-eller-annet, så jeg gjorde det samme på en ironisk måte siden jeg tross alt ikke hadde noen villa. Paprika kom etter gateadressen min. Det klinger jo godt, smiler Camilla Kvarsvik. Alle foto: Erik Hagen

Artikkelen er over 2 år gammel

Camilla Kvarsvik driver bloggen, nettbutikken og butikken i Fredrikstad som alle går under samme navn; Villa Paprika.

DEL

Lokale nyheter – 5 kr for 5 uker

– Jeg drev tidligere med interiørveiledning der jeg hjalp kunder å innrede husene sine. Så hadde jeg bloggen og åpnet etter hvert nettbutikken. Det som begynte som et «showrom» hvor vi kunne vise frem varene våre, endte opp med å bli brukt som butikk av kundene. Da bestemte jeg meg for å åpne butikken i gågata, og det har gått utrolig bra, forteller Camilla Kvarsvik (26).

LES OGSÅ: Gi nytt liv til slitne vinduer

Villa Paprika holder til i gågata, og har gjort det siden september 2011.

– Vi opplever at folk kommer langveis fra for å besøke butikken vår, helt fra Bergen og Trondheim til og med, smiler Kvarsvik.

Aktiv på sosiale medier

Kvarsvik er tidligere kjent fra tv-serien «Unge mødre» som går på kanalen FEM. Hun driver også bloggen under samme navn som butikken der hun har over fem tusen unike lesere hver dag.

Del gjerne dine egne bilder av bolig, interiør eller hage med resten av F-B leserne. Legg ut bilde på Instagram med #frbladbolig

Leken: Kvarsvik er en energisk person, og det må hun kanskje være for å opprettholde det høye tempoet som kreves av henne på jobb og hjemme.

– Bloggen er en kanal vi ikke kunne vært foruten. Den treffer et viktig og riktig publikum, og den brukes nærmest som en hjemmeside for butikken og nettbutikken vår, sier hun.

LES OGSÅ: Interaktivt kart med oversikt over solgte boliger i Fredrikstad

De sosiale mediene har stor viktighet for markedsføringen av Villa Paprika. I tillegg til bloggen har de en konto på Instagram, der de har hele 24,5 tusen følgere. Det er over dobbelt så mange følgere som de har på Facebook.

– Instagram har blitt en utrolig god reklameplattform. Men man må skille seg ut, mener Kvarsvik.

Innbydende: Kjøkkenet hjemme hos Kvarsvik er stilrent og delikat, men har også personlige innslag med barnas tegninger på veggen.

Travel mamma

Allerede som tjueåring hadde Kvarsvik to små barn. Nå er barna seks og åtte år gamle, men det er ingen tvil om at det blir en travel hverdag.

– Det har ikke vært lett! Det er en kabal som må gå opp, men jeg er heldig som har familie og venner som stiller opp. Jeg har jo arbeidstid fra jeg står opp til jeg legger meg, og det finnes ikke sykedager, forteller hun.

LES OGSÅ: Er du klar for beskjæring?

Sprengt marked

Videre forteller hun at interiørmarkedet har blitt sprengt de siste årene.

– Det er veldig mange som åpner nettbutikk nå. Det har blitt veldig enkelt å starte opp. Problemet er at alt er ekstremt likt, alle hermer etter hverandre, mener hun.

Tenk stort: I sin stue har ikke Kvarsvik vært redd for å velge store ting. Stor sofa, store puter, store lykter og lamper. Hun synes det er viktig å bruke plassen man har.

Hun mener at folk må finne sin personlige stil i interiøret.

– Du skal beholde det som er viktig for deg. Man må huske at ingen andre enn deg selv kan lage din personlige stil. Ikke velg fargen oransje bare fordi det er moderne, velg farger du liker, oppfordrer hun.

LES OGSÅ: Slik får du malejobben gjort

Byr på forfriskninger: Som gjester fikk vi med en gang tilbud om noe kaldt å drikke.

Villa Paprika skal nå gjennom en fornyelse for å møte det markedet Kvarsvik anser som overbelastet. De selger ut varene i butikken før de skal stenge i en periode for å gi butikken en make-over.

– Det blir veldig spennende! Vi får nye leverandører, men jeg kan ikke si så mye om det enda. Det jeg kan si er at det kommer mye betong og glam, røper Kvarsvik fornøyd.

Artikkeltags